loading...

دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

راههای جلوگیری از سوانح رانندگی در بیشتر سوانح رانندگی، راننده برای کنترل خودرو و مواجهه با حادثه تنها یک الی ۲ ثانیه فرصت عکس العمل و تفکر دارد اما اصلی ترین راه جلوگیری از سانحه پره

admin بازدید : 1600 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

راههای جلوگیری از سوانح رانندگی

ranandege9در بیشتر سوانح رانندگی، راننده برای کنترل خودرو و مواجهه با حادثه تنها یک الی ۲ ثانیه فرصت عکس العمل و تفکر دارد اما اصلی ترین راه جلوگیری از سانحه پرهیز از شتابزدگی و هرگونه عکس العمل نا به جا حین رانندگی است.
امروزه خودروهای سبک و سنگین در انواع و اقسام مختلف قسمتی از زندگی و حلال مشکلات حمل و نقل ما هستند و به هر نحو بخش قابل توجهی از کار و امور زندگی ما از طریق آنها انجام می گیرد.
بسیاری از امور و فعالیت های روزمره نیز به سبب وجود آنها تسهیل شده و سرعت می گیرد بنحوی که قبل از هر چیز تهیه آنها برایمان یک رویا شده و در این راستا کار و تلاش می کنیم.
اما گاهی این خودروهای متنوع و خوش رنگ و لعاب بنا به دلایل، معایب و نواقصی در خود یا از سوی سرنشینان مسبب ناراحتی،خسارت و فقدان افرادی نیز بوده و هستند از اینروشناسایی عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح رانندگی و کسب مهارت در مواجهه با سوانح باعث کاهش حوادث و افزایش امنیت در عبور و مرور خواهد شد که در این گفتار به برخی ازآنها پرداخته ایم:
ترکیدن لاستیک و درآمدن چرخ
به هنگام ترکیدن لاستیک فرمان خودرو را محکم در دست بگیرید و پایتان را از روی پدال گاز بردارید و اگر خودرو لیز می خورد به هیچ عنوان از ترمز استفاده نکنید تا زمانی که خودرو به طور کامل در اختیارتان قرار گیرد سپس در اولین فرصت خودرو را به منتهی الیه سمت راست جاده هدایت نموده و نسبت به تعویض لاستیک آن اقدام نمایید.
کنترل خودرو در شرایط درآمدن چرخ نیز مانند وضعیت ترکیدن لاستیک ها است و همان عکس العمل ها را باید انجام داد با این تفاوت که ثابت نگه داشتن فرمان در این وضعیت سخت تر است چون قطعه ای ثابت از خودرو با سطح جاده درگیر می شود و خودرو در همان جهت شروع به چرخش می کند.
قفل شدن فرمان
به هنگام قفل کردن فرمان پا را از پدال گاز برداشته و هر چهار چراغ چشمک زن را روشن کنید تا وقتیکه زمان مناسب برای استفاده از ترمز فرا رسد یعنی زمانی که سرعت خودرو کاهش یافته است و در این هنگام با احتیاط و به آرامی ترمز کنید.
نقص ترمز و کاهش قدرت توقف
اگر ناگهان سیستم ترمز دچار مشکل شد سعی کنید با چند بار متوالی فشار دادن پدال، ترمز را پر کنید تا دوباره فشار سیستم ترمزها به حالت عادی خود برگردد اگر این کار هیچ کمکی به شما نکرد از ترمز دستی و دنده سنگین یا دنده معکوس استفاده کنید.
گیرکردن پدال گاز
در مواقعی که پدال گاز گیر کرده و دور موتور پائین نمی آید پنجه پای خود را زیر پدال گاز قلاب کرده و سعی کنید دنده را خلاص و ترمز کنید در هر حال اگر خودروی شما مجهز به فرمان هیدرولیک یا قفل فرمان است، سوئیچ را نبندید زیرا شما فرمان هیدرولیک را از دست می دهید و دیگر قادر به هدایت خودرو نخواهید بود از اینرو به آرامی از جاده خارج و متوقف شوید.
خروج چرخ از جاده
اگر چرخ های خودروی شما از جاده به سمت شانه راه منحرف شد، فرمان را یکباره برنگردانید، پای خود را از روی پدال گاز بردارید و پس از کاهش سرعت به آرامی ترمز کنید.
سقوط به داخل آب
خودرو معمولا در آب برای مدتی شناور می ماند و شما برای خارج شدن از خودرو قبل غرق شدن فرصت دارید در این مواقع کمربند خود را باز کنید و از پنجره خارج شوید. باز کردن درب خودرو باعث می شود که آب زیادی به داخل خودرو بیاید و خودرو واژگون شود. اگر خودرو قبل از اینکه شما خارج شوید غرق شد، به صندلی عقب بروید زیرا جلوی خودرو که سنگین تر است در آب فرو میرود و در عقب خودرو مخزن هوا تشکیل می شود.
در این لحظه نفس بگیرید و از شیشه خارج شوید، وقتی بلند می شوید هوا در ریه های شما ذخیره میشود ،اجازه دهید هوا با تنفس های کوتاه از بینی یا از لب ها خارج شود و سعی نکنید که هوا را به یکباره خارج کنید.
نقص در سیستم روشنایی و کوری لحظه ای
اگر کاپوت خودرو ناگهان باز و یا دید شما به وسیله دیگر اشیاء مسدود شد ، باید شیشه بغل را سریعا پایین بکشید تا جلوی خود را ببینید فلاشرهای خودرو را روشن کنید و با دقت خودرو را از جاده خارج و آن را پارک کنید.
حال چنانچه هنگام رانندگی در شب در سیستم روشنایی و چراغ های خودرو خللی ایجاد شد با حفظ خونسردی براساس خط سفید وسط یا دو سمت جاده ماشین را هدایت کنید و با ملاک قرار دادن نور خودروهای روبرو از انحراف به چپ و راست جلوگیری کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن خودرو را در شانه خاکی جاده متوقف سازید.
عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی
بنا به گفته پژوهشگران رانندگانی که حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند و حتی کسانی که از هندزفری بهره می گیرند، دچار نوعی نابینایی در قدرت و میدان دید خود می شوند که بسیار خطرناک و حادثه آفرین است از اینرو استفاده از تلفن همراه شش برابر احتمال بروز تصادف را افزایش می دهد پس همواره باید سعی شود از تلفن همراه به هنگام پارک و پس از توقف کامل استفاده کنیم.

>>>> پایگاه خبری پلیس

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان سوالات تستی آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه 1401،نمونه سوالات رانندگی،فیلم آموزش عملی رانندگی,آموزش نکته به نکته ی رانندگی,سوالات فنی,دانلود رایگان سوالات فنی آیین نامه,سوالات فنی آیین نامه,قبولی تضمینی و گرفتن گواهینامه, دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه 1401،نمونه سوالات رانندگی،فیلم آموزش عملی رانندگی,آموزش نکته به نکته ی رانندگی,قبولی تضمینی و گرفتن گواهینامه,دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی,زمون آنلاین آیین نامه راهنمایی و رانندگی,نمونه سوالات آیین نامه رانندگی,نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب , آزمون آنلاین آیین نامه , دانلود رایگان سوالات آیین نامه رانندگی , نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب , نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی pdf , نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی 1401pdf , نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی , آزمون آیین نامه رانندگی , ازمون ایین نامه اصلی , کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود ویرایش جدید کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب جدید آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب جدید آیین نامه رانندگی1401 , نرم افزار تست زنی آیین نامه , دانلود رایگان نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی pdf , نمونه سوالات آیین نامه رانندگی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 198
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 253
  • بازدید امروز : 365
  • باردید دیروز : 1,281
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 5,125
  • بازدید ماه : 15,432
  • بازدید سال : 154,190
  • بازدید کلی : 2,855,534
  • کدهای اختصاصی

    × بستن تبليغات