loading...

دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

در این مقاله از سایت آموزشی آیین نامهسعی داریم آموزش حق تقدم رانندگی را که در کتاب آیین نامه نیز آمده است و تقریبا میتوان گفت حتما در امتحان آیین نامه راهنمایی و رانندگی از مبحث حق تقدم

admin بازدید : 2183 پنجشنبه 04 آذر 1395 نظرات (0)


در این مقاله از سایت آموزشی آیین نامهسعی داریم آموزش حق تقدم رانندگی را که در کتاب آیین نامه نیز آمده است و تقریبا میتوان گفت حتما در امتحان آیین نامه راهنمایی و رانندگی از مبحث حق تقدم سوال می آید .

مبحث حق تقدم نه تنها بدلیل امتحان آیین نامه بلکه بدلیل کاربرد آن در زندگی و رانندگی خود در آینده مبحث بسیار مهم و کاربردی ای است . شاید امروزه کم تر کسی را ببینید که در چهار راه ها و تقاطع ها طبق حق تقدم و آموزشی که زمان اخد گواهینامه در کتاب آیین نامه آموخته است عمل کند اما این را بدانید که اگر تصادفی رخ دهد پلیس راهنمایی و رانندگی کسی را مقصر میداند که طبق حق تقدم آموخته شده در زمان اخذ گواهینامه رانندگی عمل نکرده است . بنابراین اطلاع از حق تقدم در تقاطع ها بسیار مهم است چرا که بسیاری از تصادفات نیز بدلیل همین رعایت نکردن حق تقدم ها میباشد .

آموزش حق تقدم رانندگی :

خب از الان به دقت به آموزشی که در رابطه با حق تقدم داده میشود توجه کنید که بتوانید به راحتی به سوالات مربوط به آن در امتحان آیین نامه پاسخ بدهید . حق تقدم در تقاطع ها به دو حالت کلی تقسیم میشود :

تقاطع هایی که تابلو حق تقدم دارند :

دقت داشته باشید که در صورتی که تقاطع دارای تابلو حق تقدم است ابتدا باید خودرویی حرکت کند که در مسیر خود تابلوی حق تقدم ندارد . پس اگر در امتحان آیین نامه تصویری به شما دادند که در آن تقاطع دارای تابلو حق تقدم بود ابتدا حق تقدم را به خودروهایی که بدهید که در مسیرشان تابلویی نیست . حال از میان این دوخودرویی که تابلو حق تقدم در مسیرشان نیست کدام یک ابتدا مجاز به حرکت هستند ؟!

در پاسخ باید گفت که ابتدا حق تقدم با خودرویی است که به طور مستقیم در حال حرکت است و اگر هر دو بخواهند وارد یک خیابان شوند حق تقدم با خودرویی است که در حال گردش به راست است .

پس از اینکه یک یا دو خودرویی که در مسیرش تابلوی حق تقدم نیست را بررسی کردید به سراغ خودروهایی بروید که در مسیرشان تابلوی حق تقدم موجود نیست و به همین ترتیب که در بالا اشاره شد برای آن دو نیز حق تقدم ها را تعیین کنید .

به طور مثال در تصویر زیر حق تقدم ها را مشخص کنید ؟



مثال بالا مثالی کامل از مطلبی است که در رابطه با حق تقدم در تقاطع های دارای تابلوی حق تقدم بیان کردیم .

پاسخ صحیح :

همین طور که گفتیم ابتدا مسیری که تابلو حق تقدم ندارد را نگاه میکنیم ( یعنی دو خودرو آبی و زرد ) از بین این دو کدام را انتخاب میکنیم ؟! بله همین طور که گفتیم ابتدا حق تقدم با خودرویی است که مستقیم در حال حرکت است یعنی خودرو آبی در تصویر بالا . پس از آن خودرو زرد . حال از میان خودروهایی که در مسیرشات تابلو حق تقدم وجود دارد حق تقدم ابتدا با کدامیک است ؟ دقت داشته باشید که دراینجا حق تقدم مطرح نیست چرا که اصلا دو خودرو سبز و قرمز در مسیر یکدیگر قرار نمیگیرند . اما در صورتی که مثلا جهت حرکت خودرو قرمز رنگ به سمت چپ بود . واضح است که حق تقدم در آن مسئله ابتدا با خودرو خودرو سبز رنگ است چراکه مستقیم در حال حرکت است .

پس در نهایت جواب صحیح برای حق تقدم در تصویر بالا به ترتیب از راست به چپ با این صورت است : آبی ، زرد ، سبز و قرمز باهم


تقاطع هایی که تابلو حق تقدم ندارند :

دقت داشته باشید که در تقاطع هایی که فاقد تابلو است حق تقدم همیشه با خودرویی است که سمت راست آن خودرویی نیست یعنی اگر در سمت راست شما خودرویی باشد باید ابتدا اجازه دهید آن خودرو حرکت کند و سپس شما .

در تقاطع های هم عرض اگر دو وسیله نقلیه که در روبروی یکدیگر در حال حرکتند بخواهند وارد خیابان مجاور واحدی شوند حق تقدم عبور با وسیله است که به سمت راست گردش میکند .

هنگام ورود به میدان ها حق تقدم عبور با وسایل نقلیه است که در درون میدان در حال حرکت هستند

نکته بسیار مهم در سه راهی ها اینست که حق تقدم عبور با وسیله نقلیه است که به طور مستقیم و در سمت و مسیر مجاز حرکت میکند حتی اگر عرض خیابانی که مسیر آن است از عرض راه تلاقی کننده کم تر باشد مثلا در تصویر زیر حق تقدم ابتدا با خودرو سفید است سپس با خودرو قرمز ( چون در حال گردش به راست است ) و پس از آن خودرو مشکی رنگ .


دقت داشه باشید که در صورت وجود خودروهای در حال ماموریت مانند پلیس یا آتش نشانی یا آمبولانس حق تقدم با آنهاست و موارد گفته شده برای آنها صدق نمیکند .

برای مشاهده بیشتر تصویر ها و مرور کلی حق تقدم ها همچنان میتوانید به کتاب جدید آیین نامه راهنمایی و رانندگی صفحات ۱۰۴ - ۱۰۵ - ۱۰۶ - ۱۰۷ مراجعه کنید


http://irancn.com/images/tablighat/aeenjadid.gif


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان سوالات تستی آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه 1401،نمونه سوالات رانندگی،فیلم آموزش عملی رانندگی,آموزش نکته به نکته ی رانندگی,سوالات فنی,دانلود رایگان سوالات فنی آیین نامه,سوالات فنی آیین نامه,قبولی تضمینی و گرفتن گواهینامه, دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه 1401،نمونه سوالات رانندگی،فیلم آموزش عملی رانندگی,آموزش نکته به نکته ی رانندگی,قبولی تضمینی و گرفتن گواهینامه,دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی,زمون آنلاین آیین نامه راهنمایی و رانندگی,نمونه سوالات آیین نامه رانندگی,نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب , آزمون آنلاین آیین نامه , دانلود رایگان سوالات آیین نامه رانندگی , نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب , نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی pdf , نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی 1401pdf , نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی , آزمون آیین نامه رانندگی , ازمون ایین نامه اصلی , کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود ویرایش جدید کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب جدید آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب جدید آیین نامه رانندگی1401 , نرم افزار تست زنی آیین نامه , دانلود رایگان نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی pdf , نمونه سوالات آیین نامه رانندگی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 198
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 74
  • آی پی دیروز : 253
  • بازدید امروز : 214
  • باردید دیروز : 1,281
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 4,974
  • بازدید ماه : 15,281
  • بازدید سال : 154,039
  • بازدید کلی : 2,855,383
  • کدهای اختصاصی

    × بستن تبليغات