loading...

دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

    مراحل گرفتن گواهینامه در ایران را میدانید ولی گرفتن گواهینامه در سوئد وآلمان وکشورهای دیگر چند برابر دشوار، وقت‌گیر و‌گران است و شرایط آن روز‌ب

admin بازدید : 11802 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

 

 

مراحل گرفتن گواهینامه در ایران را میدانید ولی گرفتن گواهینامه در سوئد وآلمان وکشورهای دیگر چند برابر دشوار، وقت‌گیر و‌گران است و شرایط آن روز‌به‌روز دشوارتر می‌شود به طوری که درصد جوانان بین ١٨ تا ٢٢ سال که گواهینامه رانندگی دارند از ٥٠درصد در دهه 80 اکنون به ٢٥درصد رسیده است و جوانان ترجیح می‌هند از وسایل نقلیه عمومی یا دوچرخه که در سوئد فراگیر هستند، استفاده کنند. طبق آمار تصادفات رانندگی در سوئد، پرخطر‌ترین رانندگان، مردان جوان ١٨-24 ساله بودند

دشواری روزافزون گرفتن گواهینامه به‌تدریج باعث شده که این جوانان پرشور و شر و خطرساز مجبور شوند چند سالی این کار را به تاخیر بیندازند و شاید این تاخیر باعث می‌شود این افراد زمانی پشت رل بنشینند که از پختگی بیشتر شخصیتی و روانی برخوردار شده‌اند.

کشور استرلیا از جمله کشورهایی است که در زمینه ایمنی ترافیک در جهان پیشتاز می باشد. اعطای گواهینامه رانندگی در این کشور بر اساس طبقه بندی های انجام شده برای وسایل نقلیه و همچنین بر اساس میزان سن و سابقه رانندگی افراد و قبولی در آزمون های مختلف انجام می پذیرد.

 

در منطقه پایتخت استرالیا، حداقل سن برای اخذ گواهینامه رانندگی برای "راننده در حال تعلیم" (Learner Driver Licence) حداقل ۱۵ سال و ۹ ماه می باشد. متقاضیان می بایست در کلاس های "آمادگی در راه" شرکت نمایند و در آزمون مربوطه قبول شوند. این دوره در برخی دبیرستان ها برگزار می شود. گواهینامه آموزشی ۲ سال اعتبار دارد. این دسته از رانندگان می بایست از یک تابلوی مخصوص که حرف "L" به رنگ مشکی بر روی زمینه زرد بر روی آن نوشته شده است بر روی خودروی خود استفاده نمایند و تحت نظارت یک راننده دارای گواهینامه نامحدود رانندگی نمایند.

 

در این منطقه، حداقل سن برای اخذ گواهینامه موقت یا مشروط (Provisional Licence) حداقل ۱۷ سال می باشد. متقاضیان می بایست حداقل ۶ ماه با گواهینامه در حال تعلیم رانندگی کرده باشند و در آزمون های عملی رانندگی قبول شوند. این گواهینامه ۳ سال اعتبار دارد. این رانندگان بایست از یک تابلوی مخصوص که حرف "P" به رنگ قرمز بر روی زمینه سفید بر روی آن نوشته شده است بر روی خودروی خود استفاده نمایند. البته رانندگان مشروط به اینکه ۶ ماه از راننگی آن ها با این گواهینامه گذشته باشد و سن آن ها از ۲۶ سال بیشتر باشد و یا در صورت قبولی در آزمون تکمیلی نیازی به نصب این تابلو ندارند.


پس از گذشت ۳ سال از رانندگی با گواهینامه موقت، این گواهینامه قابل تبدیل به گواهینامه کامل یا نامحدود که اصطلاحا Open Licence ،Full Licence یا Unrestricted Licence گفته می شود می باشد.


در ایالت New South Wales، حداکثر سرعت برای رانندگان در حال آموزش ۸۰ کیلومتر در ساعت می باشد. در این ایالت، گواهینامه موقت در دو سطح به شرح ذیل ارائه می شود :


گواهینامه موقت P1 با علامت قرمز : این گواهینامه پس از سن ۱۷ سالگی مشروط به ۱۲ ماه رانندگی در حال تعلیم قابل اخذ می باشد. حداکثر سرعت برای رانندگی با این گواهینامه ۹۰ کیلومتر در ساعت است. این گواهینامه پس از یک سال و قبولی دز آزمون مربوطه قابل تبدیل به گواهینامه P2 می باشد.


گواهینامه موقت P2 با علامت سبز : حداکثر سرعت با این گواهینامه ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است. این گواهینامه قابل تبدیل به گواهینامه رانندگی با خودروهای سنگین می باشد و پس از گذشت ۲ سال قابل تبدیل به گواهینامه کامل و نامحدود می باشد.

 

در کشور آلمان پس از گذراندن آموزشهای کامپیوتری ومجازی وتئوری وارد مراحل بعدی یعنی آموزش با ماشینهای کامپیوتری مخصوص رانندگی ودر آخر آموزش با مربی در سطح شهر میشوند .

در سوئد همزمان،با شرکت در کلاسهای عملی وتئوری باید در یک کلاس سه‌ساعته شناخت عوامل خطر «ریسک مرحله١» شرکت کنند که شامل مطالب تئوری و نمایش فیلم است.


شرکت در کلاس «ریسک مرحله ١» صرف‌نظر از اینکه تئوری را در آموزشگاه گذرانده باشید یا خودتان در منزل خوانده باشید . هنگامی که قسمت اعظم آموزش عملی رانندگی را نیز پشت سر گذاشتید و مربی تشخیص داد که شما به اندازه لازم مسلط هستید. باید در مرحله دوم شناخت عوامل خطر (ریسک مرحله ٢) شرکت کنید. این مرحله عملی است و نام دیگر آن «مسیر لغزنده» است. در این مرحله شما و سه نفر دیگر به همراه یک مربی با یک خودرو به محلی مخصوص همین کار که در یکی از شهر‌های اطراف ساخته شده است می‌روید و در طول مسیر دو نفر به نوبت رانندگی کرده و سبقت گرفتن به روش درست را در مسیر رفت آموزش می‌بینند.طی مراحل مربی حالات روحی روانی هنرجو را گزارش میکند واگر تشخیص عدم سلامتی را بدهد هنرجو از ادامه ی مراحل آموزش محروم میشود

در محل، پس از شرح کوتاه مراحل کار برای اولین بار اجازه می‌یابید به تنهایی رانندگی کنید و به هر نفر یک خودرو داده می‌شود که با رادیو با مربی که در اتاق فرمان ایستاده مرتبط است و شما با دستورات مربی با سرعت‌های مختلف در پیست رانندگی می‌کنید و ترمز ناگهانی می‌گیرید و طول خط ترمز را با سرعت‌های مختلف (که بار‌ها در تئوری آن را محاسبه کرده‌اید) در عمل می‌بینید. علایم نصب شده، طول خط ترمز را در سرعت‌های مختلف به خوبی نشان می‌دهند و تشخیص این مطلب که افزایش سرعت از 30 به 90 کیلومتر در ساعت، خط ترمز را نه سه برابر که ٩ برابر افزایش می‌دهد، کاملا ملموس می‌شود. همین کار در مسیری که با روغن کاملا لغزنده شده تکرار می‌شود تا شما ببینید که در جاده لغزنده، سرعت، همه چیز را از کنترل خارج می‌کند. کنترل خودرو در پیچ‌‌های لغزنده شده با روغن و سراشیبی‌های تند با دید کم، از دیگر آموزه‌های این دوره است.

شاید فکر کنید این آموزش‌ها فقط در شرایط آب و هوایی سوئد کاربرد دارند، ولی این‌طور نیست و شما در شرایط اقلیمی ایران نیز به این آموزش نیاز دارید.

.در سوئد وآلمان آزمون تئوری به مدت٥٠ دقیقه با رایانه انجام می‌گیرد و شما باید به ٦٥ سوال پاسخ دهید.

امتحان عملی ٤٥ دقیقه است و دربرگیرنده چهار بخش است. 1- شناخت خودرو و انجام مانور‌های مختلف 2- محیط‌زیست و راندن با کمترین مصرف سوخت 3- شناخت و پیروی از قوانین 4- رعایت ایمنی و نحوه رفتار. هر یک از چهار بخش فوق دارای زیرگروه‌هایی هستند که به صورت یک چک‌لیست در دست ممتحن است. آزمون با کنترل ایمنی خودرو و سپس رانندگی در شهر و انجام مانور‌های مختلف آغاز شده. توجه به قوانین، احترام به دیگران و هماهنگی با سایر رانندگان، نگهداری حاشیه امن در رانندگی، آمادگی برای واکنش سریع، راندن زیست‌محیطی و در خارج شهر و بزرگراه همچنین رعایت قوانین ورود و خروج درست به بزرگراه و تنظیم سرعت و... قسمتی از چک‌لیست ممتحن شما را تشکیل می‌دهد. واگر حتی دقیقه های آخر خطایی انجام دهند در امتحان رد میشوند ومجددا بعضی مراحل قبل تکرار میشود

هزینه ها از ثبت نام تا امتحان نهایی حدودا 5295کرون سوئد که به

ریال ایران حدود 20375160

(1کرون سوئد برابر است با 3848 ریال ایران )

هدف این نیست که بگوییم هزینه گرفتن گواهینامه باید در ایران افزایش داده شود بلکه هدف جلب توجه به این نکته است که کیفیت آموزش رانندگی و نحوه دریافت گواهینامه در ایران مورد بازنگری اساسی قرار گیرد.در ایران نه شرایط سنی وجود دارد ونه تایید سلامت روحی روانی ...طی مدت کوتاهی با 15 جلسه کلاس ایین نامه وشهر با یک امتحان 20 دقیقه ای ایین نامه و30 سوال ویک امتحان 10 دقیقه ای شهر که احتمال زیاد فقط از پارک دوبل شروع وبه پارک دوبل ختم میشود راحت گواهینامه دست هنرجو داده میشود .آیا افسر ممتحن مطمعن است که این هنرجو همه ی نکات رانندگی وقوانین را به خوبی میداند ورعایت میکند ؟؟؟

هنرجو قرص اعصاب استفاده میکند وبدون اینکه تعادل روحی وروانی داشته باشد برای ثبت نام اقدام میکند ..مربی راحت مشکل هنرجو را میفهمد ولی وقتی به اطلاع آموزشگاه یا راهور میرساند متاسفانه تنها جوابی که میگیرد اینست که انقدر آموزش بده تا بلاخره یاد بگیرد حالا به قیمت روانی شدن خودتان هم باشد

باور کنید اکثر هنرجوهایی که اقدام به گرفتن گواهینامه در ایران میکنند مخصوصا خانمها برای فرار از مشکلات خانوادگی وگاهی چشم وهم چشمی است ولی نمیدانند که رانندگی اعصابی آرام میخواهد .وقتی مشکل روحی روانی داشته باشید نمیتوانید راننده خوبی شوید .اگر شرایط گرفتن گواهینامه به این راحتی نبود وطی گذراندن مراحلی طولانی به فرد داده میشد حتما رانندگانی پخته تر تحویل جامعه میشد نه جوانانی که عشق رانندگی دارند .به امید آن روز



مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان سوالات تستی آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه 1401،نمونه سوالات رانندگی،فیلم آموزش عملی رانندگی,آموزش نکته به نکته ی رانندگی,سوالات فنی,دانلود رایگان سوالات فنی آیین نامه,سوالات فنی آیین نامه,قبولی تضمینی و گرفتن گواهینامه, دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه 1401،نمونه سوالات رانندگی،فیلم آموزش عملی رانندگی,آموزش نکته به نکته ی رانندگی,قبولی تضمینی و گرفتن گواهینامه,دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی,زمون آنلاین آیین نامه راهنمایی و رانندگی,نمونه سوالات آیین نامه رانندگی,نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب , آزمون آنلاین آیین نامه , دانلود رایگان سوالات آیین نامه رانندگی , نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آیین نامه 1401, نمونه سوالات آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب , نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی pdf , نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی 1401pdf , نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی , آزمون آیین نامه رانندگی , ازمون ایین نامه اصلی , کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود ویرایش جدید کتاب آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب جدید آیین نامه رانندگی , دانلود کتاب جدید آیین نامه رانندگی1401 , نرم افزار تست زنی آیین نامه , دانلود رایگان نمونه سوالات راهنمایی و رانندگی pdf , نمونه سوالات آیین نامه رانندگی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 198
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 36
  • آی پی امروز : 166
  • آی پی دیروز : 247
  • بازدید امروز : 444
  • باردید دیروز : 1,337
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,923
  • بازدید ماه : 14,230
  • بازدید سال : 152,988
  • بازدید کلی : 2,854,332
  • کدهای اختصاصی

    × بستن تبليغات